[OT] Samoograniczanie ruchu na własnym komputerze.

Enleth enleth w enleth.com
Czw, 1 Lut 2007, 17:39:38 CET

Dnia czwartek 01 lutego 2007 17:03, Stacho Pal napisał:
> Tu się nie zgodzę, dopóki nie użyje się NOPRIOPORTSRC i NOPRIOPORTDST
> to jakoś działa. Jak wpisze się jakieś porty do tych zmiennych
> to dzieli pasmo na sztywno (bez możliwości pozyczania) na dwie klasy.
> Przy czym klasa 20 dostaje 90% pasma, a klasa 30 80% pasma,
> czyli razem mamy 170%. :)

Nie użyłem, nie widziałem takiej potrzeby - i jest OK. Łącze działa po prostu
dokładnie tak samo jak wcześniej, z tą różnicą, że nie ma już zatykania
jednej linii przez drugą.

Inna sprawa, że zabieg typu 80%+90% jest całkowicie w porządku - jeśli jedna
klasa będzie ciągnąć/wysyłać na limicie, dla drugiej nadal zostanie konkretny
kawałek pasma żeby działać na niskim transferze albo *zacząć* wysoki
transfer, w momencie dojścia ogólnego do limitu łącza SFQ zacznie spowalniać
pierwszą klasę na rzecz drugiej (nie bezpośrednio oczywiście, ale w
konsekwencji kolejkowania pakietów) do momentu aż się wyrówna. A zjawisko
zatkania którejś linii i tak nie nastąpi dzięki głównemu limitowi.

Fakt, że wondershaper nie pozwala na pożyczanie da się skorygować poprawką
AFAIR w dwóch linijkach jego kodu.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://jaskiniabehemota.net