"Stara" płyta główna i "duży" dysk twardy

Badman pld w vp.pl
Sob, 17 Lut 2007, 17:38:19 CET

Dnia 17-02-2007, sob o godzinie 16:06 +0100, Artur Flinta napisał(a):

> Zrób sobie pierwszą małą partycję rozruchową (/boot), powinno pomóc.

Zrobiłem na dysku 40 GB partycje 2 GB i tam skopiowałem system, jednak
podczas sprawdzania partycji przez moduł z initrd mam coś w stylu (to
samo co bez małej partycji):
Partition check: read_int:  status 0x59 {Drve Readt Seek Complete ...
Error ...

Ustawiłem w biosie, aby startował z dysków D,A,SCSI ponieważ dysk 40 GB
jest widziany jako Primary Slave (będę musiał jeszcze powalczyć ze
zworkami). W tym przypadku ładnie wystartował, z tym że jako master był
podłączony "stary" mały hdd. Jednak w całości korzystał z właśnie z 40
GB. Wpadłem na pomysł, aby zaraz po rozpoznaniu przez BIOS dysków
odłączyć zasilanie "staremu" hdd. Po odłączeniu zasilania wszystko
przebiegło bez najmniejszych problemów, system się załadował. Tylko po
resecie bądź przerwy w zasilaniu znowu będzie trzeba podpiąć zasilanie
na czas wykrywania przez BIOS do "starego hdd :)
Tomasz Gutewicz