INSTALACJA PLD AC NA SOFT RAIDZIE - PROBLEMY

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Wto, 20 Lut 2007, 01:25:00 CET

Dnia 19-02-2007, pon o godzinie 22:17 +0100, cserf w o2.pl napisał(a):

> a pliki fstab i mtab masz utworzone na wzor zamierzonego podzialu dysku
> na partycje przed uruchomieniem lilo?
>
> mi sie udalo 2x osiagnac te sztuczke ale system sie zawieszal i np nie
> chcial sie odpalac z jednego dysku, co podwaza  sensownosc stosowania
> macierzy raid1 w moim przypadku. Nie wiem co to bylo, bo developerem nie
> jestem a i niezbyt dobrym adminem systemu :). zainstalowalem na 1 dysku
> i do tej pory chodzi cacy.
bootloadery musisz zainstalowac na OBU dyskach w macierzy RAID1
dodatkowo musisz je skonfigurować tak by odpalały wlasciwy system czyli
np:
w grub:
# Boot automatically after 15 secs.
timeout 5

# By default, boot the first entry.
default 0

# Fallback to the second entry.
fallback 1

# For booting kernel from disk0
title  Linux-serwer-disk0
root (hd0,0)
kernel /vmlinuz selinux=0
initrd /initrd
#root=0901

# For booting kernel from disk1 , if (hd0,0) is unreadable
title  Linux-serwer-disk1
root (hd1,0)
kernel /vmlinuz selinux=0
initrd /initrd

# For installing GRUB into the hard disk
title Install GRUB into the hard disk
root    (hd0,0)
setup   (hd0)
root    (hd1,0)
setup   (hd1)

i dodatkowo w BIOS zaznaczyc ze ma startowac z dysku 0 a pozniej jak nie
da rady z dysku 1.

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl