[OT] Działalność gospodarcza

Tomasz Woźniak ctr w post.pl
Sob, 24 Lut 2007, 13:09:38 CET

Witam.

Doom-ek napisał(a):
> Mam pytanie. Zna ktoś może jakiś program do prowadzenia działalności
> dospodarczej na systemy linuxowe ? Dokładnie zarządzanie magazynem.
> Przychody rozchody drukowanie faktur obsługa czytników... Chodzi o to że

Najlepiej otwarte, wspierane za darmo z aktualnymi poprawkami ściąganymi
przez nata (za free).
Takie rzeczy to raczej w erze.
> kupiłem program na okienka i zapłaciłem za niego 500 zl no dobra mam
> licencje ciesze sie skarbowy się nie doczepi. Ale przypomniało mi sie że
> brakuje mi licencji na okienka :( Masakra wydawać jakieś 600 - 700 zl na
> głupiego windowsa... Czy może pójdzie mi z cedegą ?
First- sprawdź dokładnie licencje, bo może wymaga windowsa i nie można
odpalać pod wine (o ile dobrze pamiętam wystarcza wymóg IE do działania
by wymagać windowsa). Oczywiście to bardzo absurdalne, ale warto sprawdzić.
Second- cena windowsa to kolo 300PLN (netto za HE), 480PLN (netto za
PR), wiec nie tak strasznie.
Thirdly-  druki ips działają pod wine (więc masz deklaracje z głowy).
Jakieś FV i magazyn też może się znajdą, ale generalnie jak na razie to
poziom lat 90  w jakości. KPiR można prowadzić w arkuszu kalkulacyjnym.
Kadry i import do Płatnika powodują, że tym bardziej opłaca się windows,
bo albo dłubiesz ręcznie i potem i tak odpalasz Płatnika, albo
korzystasz z importu KDU w drukach ips (nie sprawdzałem, ale podobno
działa).

Podsumowanie.
Polecam zakup windy i naciskanie na ustawodawców, aby bardziej
konsekwentnie przestrzegali neutralności systemowej Państwa Polskiego.

PS.
no, jest jeszcze www.isof.pl , ale z sobie znanych powodów, nie będę
zbyt silnie reklamował tegoż rozwiązania.

Tomasz Woźniak

Amatorzy zbudowali Arkę Noego- profesjonaliści Tytanika.