LVM na rootfs - dobry pomysł?

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Wto, 9 Sty 2007, 23:07:18 CET

Testuję ostatnio LVM i zastanawia mnie sens używania go na rootfs.

Chodzi o to że nie do końca działa jak trzeba:
- LVM składany w initrd nie ma włączonych blokad, o czym LVM ostrzega
nas (niebezpieczeństwo uszkodzenia metadanych)
- W trakcie wyłączania systemu sypie brzydkimi komunikatami, wygląda to
na próbę usuwania urządzeń z /dev w czasie jak rootfs jest już w trybie
RO.

Generalnie działa dobrze, jednak najbardziej niepokoi mnie pierwszy z
problemów. Próbowałem tak zmodyfikować geninitrd, żeby ustawiał opcję
locking_type = 1 (domyślnie 0). LVM co prawda już nie pluł
ostrzeżeniami, jednak nie jestem pewien czy do dobry pomysł na włączanie
tego z poziomu initrd.

--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat $AT pld-linux $DOT org