[OT]Przekierowanie portów

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 10 Sty 2007, 09:48:06 CET

Dnia środa, 10 stycznia 2007 09:39, Doom-ek napisał:
> Witam mam pytanie. Chciałem założyć sobie serwer ftp na pld (ale nie w
> tym problem). Mam sieć osiedlową i mój komputer to jeden z "x"
> komputerów podłączonych do serwera. Pytałem sie administratora o
> możliwość nadania publicznego ip. Ale powiedział że da się tylko
> przekierować porty. To jest jednoznaczne ? Z tego co mi się wydaje to
> wpisująć xxx.xxx.xxx.xxx/abc/ będzie można wejść na mój komp tak ?
> (xxx... to publiczny ip serwera a abc to nazwa nadana mojemu
> kompuerowi.) Mam rację czy to jeszcze inaczej działa ?

Inaczej. Jeśli mówimy o adresach "przeglądarkowych", to będzie można dostać
się do twojego kompa wpisując ftp://xxx.xxx.xxx.xxx:numer_portu/ Bez
tego ":numer_portu" połączysz się z serwerem. Podobnie numer portu podaje
się np. do konsolowego klienta ftp. Numer przekierowanego portu będzie
pewnie jakiś "z księżyca", ale to w niczym nie przeszkadza.