snmp, trapy, powiadomienia

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Śro, 10 Sty 2007, 11:19:36 CET

Dnia 10-01-2007, Ĺ›ro o godzinie 10:17 +0100, Przemysław Backiel
napisał(a):

> to mam tylko pytania:
> czy krokowo/ideowo wygląda to tak:
>
> dodaje host'a
> podłączam pod niego "badania"
>
> bangla :)
>
> a co z SNMP? jakiś moduł do tego? zainstalowałem plugin z snmp..
> btw, wyswietla błąd z total_procs... google powiedziały, że tak ma wiele
> ludzi, solucji nie odnalazłyjscem :))

do snmp masz dwa rodzaje pluginow:
1. dedykowane do sprawdzania okreslonej wartosci
2. ogolny gdzie musisz podac oid sprawdzanej wartosci

poldek:/all-avail> ls -I nagios*
nagios-2.5-4
nagios-cgi-2.5-4
nagios-common-2.5-4
nagios-fruity-1.0-0.rc1.0.4
nagios-grapher-1.6.1-0.1
nagios-nrpe-plugin-2.5.2-1
nagios-nsc-0.80-0.2
nagios-nsca-2.6-2
nagios-plugin-check_dig-1.4.3-3
nagios-plugin-check_dns-1.4.3-3
nagios-plugin-check_fping-1.4.3-3
nagios-plugin-check_game-1.4.3-3
nagios-plugin-check_ldap-1.4.3-3
nagios-plugin-check_load-1.4.3-3
nagios-plugin-check_ntp-1.4.3-3
nagios-plugin-check_ping-1.4.3-3
nagios-plugin-check_radius-1.4.3-3
nagios-plugin-check_sensors-1.4.3-3
nagios-plugin-check_sip-1.01-0.1
nagios-plugins-1.4.3-3
nagios-plugins-contrib-1.4.3-3
nagios-plugins-mysql-1.4.3-3
nagios-plugins-perl-1.4.3-3
nagios-plugins-samba-1.4.3-3
nagios-plugins-snmp-1.4.3-3
nagios-plugins-ssh-1.4.3-3
nagios-snmp-plugins-1.0-4
nagios-theme-default-2.5-4

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl