fusesmb - jak?

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Śro, 24 Sty 2007, 20:49:36 CET

Witam

Zmęczony ciągłymi zmaganiami z konquerorem i jego kio dla samby, z montowaniem
ręcznym jako root udziałów samby czy też używaniem mc z obsługą samby
natrafiłem w końcu na proste rozwiązanie - fusesmb

Działa to naprawdę super ale jest kilka drobnych (a może i nie) szczegółów o
które chciałbym zapytać.

Dopisałem sobie moduł fuse do /etc/modules.
Dopisałem siebie do grupy fuse.
Niestety próba zamontowania kończy się komunikatem o braku uprawnień do zapisu
do /dev/fuse. No to zmieniłem uprawnienia na g+w i bodajże grupę na fuse.
fusesmb ~/smb i śmiga.
Niestety próba odmontowania kończy się komunikatem, że tylko root może.

Pytania:
1. Co faktycznie powinienem był zrobić? Co popsułem?
2. Czy da się jakoś dopisać montowanie zasobu smb do fstab tak aby był on
montowany powiedzmy w /smb z prawami do zapisu i odczytu dla wszystkich
userów zaraz po starcie systemu?

W tej chwili zrobiłem tak, że do /etc/rc.d/rc.local dopisałem coś takiego:
{ export HOME="/root"; fusesmb -o allow_other -o umask=666 /smb; }

Ale jakoś wydaje mi się to rozwiązanie złe:/
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic