fusesmb - jak?

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 25 Sty 2007, 11:28:12 CET

Dnia środa, 24 stycznia 2007 20:49, Kamil Dziedzic napisał:
> Witam
>
> Zmęczony ciągłymi zmaganiami z konquerorem i jego kio dla samby, z
> montowaniem ręcznym jako root udziałów samby czy też używaniem mc z
> obsługą samby natrafiłem w końcu na proste rozwiązanie - fusesmb
>
> Działa to naprawdę super ale jest kilka drobnych (a może i nie)
> szczegółów o które chciałbym zapytać.
>
> Dopisałem sobie moduł fuse do /etc/modules.
> Dopisałem siebie do grupy fuse.
> Niestety próba zamontowania kończy się komunikatem o braku uprawnień do
> zapisu do /dev/fuse. No to zmieniłem uprawnienia na g+w i bodajże grupę
> [...]

Proponuję metodę, która już się pojawiła na liście: dodać
plik /etc/udev/rules.d/91-permissions.rules o takiej treści:

KERNEL=="fuse",                  GROUP="fuse"

I /dev/fuse będzie tworzony z poprawnymi prawami.

> Niestety próba odmontowania kończy się komunikatem, że tylko root może.

zamiast umount używaj fusermount -u

> Pytania:
> 1. Co faktycznie powinienem był zrobić? Co popsułem?

Nic - jest OK.

> 2. Czy da się jakoś dopisać montowanie zasobu smb do fstab tak aby był on
> montowany powiedzmy w /smb z prawami do zapisu i odczytu dla wszystkich
> userów zaraz po starcie systemu?

Wystarczy dopisać do /etc/fstab odpowiednio podając urządzenie. Nie wiem jak
to będzie akurat w przypadku smb, ale jak się bawiłem z sshfs to wyszło mi
na to, że muszę dodać takie coś (nie jest idealnie, bo... zresztą widać):

sshfs#ed w yen:/  /home/users/ed/mnt/yen fuse \
		rw,nosuid,nodev,noauto,max_read=65536,user 0 0

Jak do tego doszedłem? Zamontowałem sobie ręcznie sshfs, potem popatrzyłem
co wypisuje mount. A było coś takiego (oczywiście w jednej linijce):

sshfs#ed w yen:/ on /home/users/ed/mnt/yen type fuse
(rw,nosuid,nodev,noexec,max_read=65536,user=ed)

No to wziąłem początek, wrzuciłem do fstab-a, dodałem resztę parametrów jak
należy i tyle. Działa. Do smbfs na pewno musisz to sobie dopasować.