Chudy upload (OT).

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Śro, 31 Sty 2007, 10:29:00 CET

YArii wrote:
> nie koniecznie ja mam antenkę na 50 cm kablu ze stopką przyklejam do
> szyby gdzieś i dobrze śmiga

Koszt antenki z kartą sieciową porównywalny z kosztem tego routera, dla
mnie tylko zawracanie głowy :) Zresztą koniec końców i tak wydzielony
router jest lepszy, bo przy wyłączeniu serwera głównego dalej część
usług jest dostępna.

> btw co w środku ma ten router z tomato jaki procesor?, bo w sumie
> ostatnio też rozważałem zakup tego ale trochę do innych celów.

http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G
Ja mam WRT54GL 1.1

> to racja, ale jest wiele gotowych rozwiązań które można znaleść w
> internecie więc nie trzeba od podstaw grzebać,
> można spojrzeć na tomato skoro to open source to poprostu zajrzeć w kod
> odpowiedzialny za kolejkowanie.

Jak już napisałem, próbowałem walczyć z IMQ które miało być panaceum na
ograniczenie ruchu wychodzącego z lokalnego serwera poczty, bo o ile bez
problemu radziłem sobie z przycinaniem ruchu klientów siedzących za NAT,
to niestety postfix jakoś się w widełki nie łapał, nawet po założeniu
IMQ i przekierowaniu tam całego ruchu wychodzącego z serwera (postfix
siedział na tej samej maszynie co był robiony QoS i NAT). Nie wiem
czemu, tydzień zmarnowałem na czytaniu różnych podobnych przypadków, u
mnie nie zadziałało. To co mi robi teraz router to sam również sobie z
tym radziłem, kwestia jest po prostu źródła z którego pakiety poddawane
są ograniczeniu. Teraz mam, działa jestem zadowolony. Będę potrzebował
mocniejszego routera (na większą liczbę klientów) to postawię sobie
normalną maszynę 1U i tyle.

Artur