[th] ogólne problemy

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 5 Mar 2007, 00:16:54 CET

Kamil Dziedzic wrote:
> th. No ale to w sumie nie ważne i nie muszę tego wiedzieć ale ta instalacja
> dodatkowych dwóch aplikacji tylko z powodu braku dwóch pustych katalogów jak
> dla mnie jest głupia. Już wolę aby była paczka która by zawierała tylko ten
> pusty katalog:D

PLD jest jedną z bardziej rozdrobnionych jeżeli idzie o pakiety
dystrybucji, zazwyczaj to co da się wydzielić i nie jest potrzebne, jest
tak wydzielane. Na problem trzeba patrzeć nieco bardziej globalnie :) W
przypadku KDE nie powiem dlaczego jest akurat tak a nie inaczej, bo
akurt u siebie nie mam nawet QT :) Natomiast paczką, która zawiera same
puste katalogi jest filesystem, jak go będziesz chciał odinstalować to
pociągnie to za sobią resztę pakietów. Jeżeli martwisz się ilością
miejsca na dysku, to chyba niepotrzebnie, w czasach gdy pojemności
pojedeynczych dysków dochodzą powoli do 1TB a najmniejszy produkowany
dysk 3,5" ma rozmiar 80GB (już zresztą niedługo zostanie wycofany) to co
potrzebuje system jest tylko małą kropelką w porównianiu do tego ile
zajmują dane. Nie ma sensu tracić energii tylko dla zysku kilkuset
kilobajtów przestrzeni, zwłaszcza, że i tak wielu użytkowników instaluje
jak leci.

Artur