Re: pld na hosting PHP - jak rozdzielacie klientów?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 15 Gru 2008, 10:59:58 CET

On Sun, 14 Dec 2008, Piotr Pawłow wrote:

> Ale czy faktycznie trzeba zgadywać nazwę katalogu? Może ją wyciągnąć
> z /proc/$pid/fd procesu "sąsiada"? Albo zrobić strace na procesie "sąsiada"?

Biorąc pod uwagę że:
  - nie ma w ogóle dostępu shellowego dla userów
  - jest grsecurity które nawet userom shellowym nie daje dostępu do
    /proc/cudzypid, nie mówiąc o php,
  - jest ustawione open_basedir na katalog domowy usera

to chyba nici ze strace'a i innych cyrków z /proc

> A jeśli nawet trzeba zgadywać, to można spróbować wykorzystać fakt, że próba
> wejścia do katalogu może zająć różną ilość czasu zależnie od tego ile znaków
> pasuje, a tym samym znacznie ograniczyć ilość potrzebnych prób.

Nie sądzę by różnice - jeśli w ogóle są - były na poziomie mierzalnym dla
PHPa, który w końcu jest językiem interpretowanym...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"