[ac] uwaga na zmianę nazewnictwa plików w nowym logrotate

Piotr Pawłow pp w siedziba.pl
Czw, 3 Lip 2008, 00:24:16 CEST

> Gratuluję poczucia humoru:)

Powaga. Gdyby mnie coś nie podkusiło ten pakiet zaktualizować nadal bym nic o
tym nie wiedział. Nie znalazłem żadnej wzmianki na liście dyskusyjnej. Nie
znalazłem nic na google.

Co gorsza, zmiana jest takiego rodzaju, że można ją przez dłuższy czas nie
zauważyć. Szczególnie że nowe pliki logów są tworzone według nowego schematu,
ale stare pozostają i nie są usuwane. Jeśli ktoś więc, dla przykładu, robi w
cronie "zgrep DPT=25 /var/log/archive/kernel.1.gz" żeby co tydzień mieć
raport z wirusów w sieci lokalnej, to może miesiącami cieszyć się że nie ma
żadnych wirusów, i nie wiedzieć że grepowany jest ciągle ten sam stary plik.

Dlatego uważałem, że nadal warto wspomnieć o tym na liście. Jedna krótka
wiadomość, a może ktoś uniknie problemów.

> 1.12 Tue Dec 25 12:02:03 2007  by blues
> Diffs to 1.11
> - use date suffix in rotated files

Szkoda że changelog pakietu nie zawiera tej informacji.