Padnięta baza rpm

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Nie, 6 Lip 2008, 13:51:10 CEST

Dnia niedziela, 6 lipca 2008, Piotr Pawełek napisał:
[...]
> Na co się przygotować ?

Zależy od tego, co robiłeś przed restartem - jeśli instalowałeś lub
upgrade'owałeś jakieś pakiety, to możliwe, że te usługi nie będą działać.
Ale raczej systemowi nic nie powinno dolegać (a przynajmniej niewiele).

> Jak na szybko poprawić tą sytuację - chodzi o odbudowę bazy rpm?
> Czy jest to możliwe ?
> Czy w systemie (Ac) jest gdzieś przechowywana jeszcze lista pakietów

Ja kiedyś w podobnej sytuacji (padł mi dysk na którym była zawartość /var)
miałem zamiar zrobić tak: w /usr/share/doc masz listę katalogów z
dokumentacjami dla pakietów. Nazwy tych katalogów w zdecydowanej większości
pokrywają się z nazwami pakietów, którym odpowiadają. Spróbuj wypisać sobie
te katalogi do pliku, usuń wersje, a potem potraktuj tą listę jako listę
pakietów do zainstalowania (opcja --pset dla poldka). Dodałbym dodatkowo
opcję --justdb, po co nadpisywać pakiety, tak tylko odbudujesz bazę rpm-a.

Ja w końcu na szczęście znalazłem na innym komputerze w sieci backup i
odzyskiwanie bazy pakietów mnie ominęło. Ale życzę powodzenia :-)