Czym testować framebuffer/jak zrobić splashscreen?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Śro, 9 Lip 2008, 10:31:35 CEST

Witam,

Próbuję jakoś powalczyć żeby zamiast komunikatów startowych oglądać
splashscreen... Po wielu walkach udało mi się wkompilować uvesafb
i zrobić obraz initramfs po którym uaktywnił się framebuffer - czyli
przy starcie komunikaty są już w odpowiednio innej rozdzielczości...

Problem w tym, że nie mam za bardzo czym przetestować tego framebuffera.
Chciałem użyć splashy, które jest chyba najlepsze - ot binarny komponent
który nie wymaga stada helperów do wyświetlania grafiki... Niestety nie
działa i się wywala z dziwnym komunikatem o błędzie 4 w libsplashy.so.

Czym właściwie mogę przetestować framebuffer - żeby zobaczyć czy w ogóle
mój linux jest w stanie wyświetlić jakikolwiek obraz? Chciałbym od tego
zacząć, bo być może nadal coś mam popierniczone w samym FB i nie ma sensu
nawet kombinować z dalszymi krokami do pokazania splashscreena?

Z tego co widzę, PLD chyba nie dysponuje niczym co by wspomagało robienie
splasha - czy dobrze mi się wydaje? Taki wniosek mi się nasunął po
przejrzeniu listy pakietów...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"