Re: [AC] Jaki sprzęt wybrać?

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Czw, 19 Cze 2008, 14:35:38 CEST

On Thu, 19 Jun 2008, Marcin Sapeta wrote:

> Witam serdecznie.
>
> Proszę o podpowiedź w sprawie sprzętu, mianowicie chcę złożyć stację
> roboczą (koszty do 3000 zł) na PLD AC, wymagania: 2 monitory LCD, duży
> dysk 160 GB, min. 1GB RAM, szybki procesor - może 2-rdzeniowy. Dlaczego
> takie wymagania? Muszę mieć niestety instalację pewnego "niezbyt"
> popularnego systemu X... z dość wymagającymi aplikacjami, a nie chcę

Hmm, że tak powiem - mało konkretów :) Dwa monitory LCD to może być koszt
1200zł albo 10000zł :)

A co do szczegółów - 3000 to sporo, nawet jak odjąć monitory ;)
Ja osobiście od jakiegoś czasu ostro kupuję tylko grafikę opartą na nvidii -
bo jest najlepiej obsługiwana pod linuxem i Xami. Jeśli chodzi o procesor,
to jeśli nie będziesz wykonywał jakichś szalonych obliczeń to najprostszy
pentium DualCore Ci wystarczy (są znacznie tańsze od core2duo). Ram - przy
VMWARE obowiązkowo 2GB albo i więcej, nie warto oszczędzać tym bardziej że
pamięć jest tania jak barszcz. A, i uwaga "duży dysk 160 GB" trochę zakrawa
o żarty, to był duży dysk ale jakieś 3 lata temu ;)

Jeszcze wracając do kart graficznych - praktycznie wszystkie mają wyjście
DVI i D-SUB, więc jeden monitor z definicji będzie "poszkodowany". A co do
konfiguacji tego to życzę powodzenia, mi się nigdy nie chciało walczyć z
Xami by pokazały cokolwiek na dwóch ekranach na raz :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"