Pingowanie po nazwie hosta ...

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Sob, 1 Mar 2008, 17:03:42 CET

Dnia piątek 29 luty 2008, Grzesiek Pycia napisał:

> No to musisz ustawić domenę wyszukiwania (czy jakoś tak to się nazywa)
> na gis,
>
> /etc/resolv.conf
>
> search gis
> nameserwer twoj.ip
>
> A na pozostalych kompach podaj pierwszy DNS na twoj serwer i tez ustaw
> im domene na gis najlepiej jak masz dhcp to wystarczy dopisać do
> konfiguracji:
>
> option domain-name              "domain.org";
> option domain-name-servers      192.168.1.1;

Kolega może nie skorzystał, ale ja tak. Dzięki:)

Mam jeszcze tylko jedno małe pytanie trochę związane z tematem. Jak zmusić w
PLD klienta dhcpd aby nie modyfikował /etc/resolv.conf lub (lepszy wariant)
aby dodawał jakiś wpis dodatkowo do dcphd.conf. Chodzi o to, że router używa
klienta dhcpd aby dogadać się ze światem a on za każdym razem
nadpisuje /etc/resolv.conf. I teraz jak tu dodać do tego co on tam wrzucił
jeszcze mój nameserver jako pierwszy (no i jeszcze search domena)?

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic