PLD na karcie CF

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Wto, 4 Mar 2008, 08:03:10 CET

On Tue, 4 Mar 2008, Daniel Dawid Majewski wrote:

> Pewnego dnia wpadła wieść od marteen i powiedziała :
> Wszelkie pamięci typu flash disk nie nadają się na swap ze względu na
> ograniczoną ilość cykli zapisu - po pół roku karta może być do wyrzucenia.
> Proponuję uzupełnić pamięć do co najmniej 512 MB RAM - to  nie powinien
> być duży koszt...

Problemem się pojawia, gdy 256MB jest wartością graniczną :)
Tak mam właśnie na AMD Geode - procesor 533MHz, pamięć 256MB i nie ma mowy
o slotach pamięci...

Czy ktoś tu się zna trochę lepiej na pamięciach flash? W szczególności
chodzi mi o to, że kiedyś usłyszałem jakoby pamięci flash miały w sobie
logikę optymalizacji zapisu... Miałoby to służyć temu, żeby zapisywać nowe
dane do tych komórek które są najmniej zużyte - dzięki temu karta ma żyć
maksymalnie długo. Prawda li to?

Pytam, bo pomyślałem o zrobieniu czegoś takiego: karta 2GB, na niej
zakładamy 256MB swap (tak, wiem - cholernie wolny ale jak się nie ma co się
lubi...). I w miarę używania tenże swap "pełznie" po karcie, dzięki czemu
zamiast wymieniać kartę co pół roku można w miarę spokojnie ją zostawić...

Wie ktoś może czy to będzie się zachowywało w ten sposób?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944
"To nie logika, to polityka"