PLD na karcie CF

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 4 Mar 2008, 11:51:02 CET

Dnia wtorek, 4 marca 2008, Jacek Osiecki napisał:
[...]
> Pytam, bo pomyślałem o zrobieniu czegoś takiego: karta 2GB, na niej
> zakładamy 256MB swap (tak, wiem - cholernie wolny ale jak się nie ma co
> się lubi...). I w miarę używania tenże swap "pełznie" po karcie, dzięki
> czemu zamiast wymieniać kartę co pół roku można w miarę spokojnie ją
> zostawić...
>
> Wie ktoś może czy to będzie się zachowywało w ten sposób?

Karta może i ma taką logikę, ale twój pomysł by nie zadziałał. Karta jako
taka nie wie, czy ta "reszta" miejsca jest rzeczywiście wolna, czy też
tylko chwilowo nieużywana, ale zawiera istotne dane (np. jest tam inna
partycja). Mapa zajętości poszczególnych sektorów jest mapą programową,
zależną np. od systemu plików. Nie może sięgnąć po to miejsce, ponieważ
mogłoby nastąpić wtedy nadpisanie danych.

A przydział miejsca "mniej używanego" to raczej na takiej zasadzie, że karta
ma pewną redundancję miejsca i odpowiednio je wykorzystuje.