dyski ssd

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Wto, 4 Mar 2008, 17:22:14 CET

Dnia poniedziałek 03 marca 2008, Arkadiusz Rdest napisał:
> concurrent_insert       = 2
> low_priority_updates    = 1
> delay_key_write         = all
>
> oraz maly tunning /proc'a
>
> echo 5000 > /proc/sys/vm/dirty_expire_centisecs
> echo 1000 > /proc/sys/vm/dirty_writeback_centisecs
> echo 95 > /proc/sys/vm/dirty_ratio
> echo 50 > /proc/sys/vm/dirty_background_ratio
> echo 10 > /proc/sys/vm/swappiness
>
> wyglada na to, ze lekko pomoglo. iowait spadl zauwazalnie.

Czy zdajesz sobie sprawę, że to nie jest (o ile się nie mylę, ale jestem
szczerze przekonany, że nie) to, o czym mówiłem? Twoje rozwiązanie
przyspiesza bazę, ale powoduje, że w razie padu *dojdzie* do utraty danych -
absolutnie pewnej i prawdopodobnie dość rozległej. Jeżeli te dane, których ta
baza tak wiele dopisuje, nie są istotne w skali poszczególnych wpisów i
możesz sobie pozwolić na utratę jakiegoś przedziału czasowego w ich
ciągłości, nie ma problemu - ale jeśli każdy rekord w bazie jest istotny, to
co zrobiłeś nie jest zbyt mądre.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl