PLD na karcie CF

Jakub Piotr Cłapa jpc-ml w zenburn.net
Wto, 4 Mar 2008, 18:04:28 CET

Łukasz Maśko wrote:
> Dnia wtorek, 4 marca 2008, Jacek Osiecki napisał:
> [...]

Dlaczego wolny? Flashe mają szybkość porównywalną do dysków (zdaje się
zapis 3x wolniejszy mniej więcej), ale latency żadne. Koniec końców może
chodzić szybciej... ;]

> Karta może i ma taką logikę, ale twój pomysł by nie zadziałał. Karta jako
> taka nie wie, czy ta "reszta" miejsca jest rzeczywiście wolna, czy też
> tylko chwilowo nieużywana, ale zawiera istotne dane (np. jest tam inna
> partycja). Mapa zajętości poszczególnych sektorów jest mapą programową,
> zależną np. od systemu plików. Nie może sięgnąć po to miejsce, ponieważ
> mogłoby nastąpić wtedy nadpisanie danych.
>
> A przydział miejsca "mniej używanego" to raczej na takiej zasadzie, że karta
> ma pewną redundancję miejsca i odpowiednio je wykorzystuje.

Może YAFFS czy jak mu tam było by coś pomógł. Tylko nie wiem czy daje
rade go zastosować na karcie CF, czy konieczny jest pełen wlutowany
scalak (na pewno powszechny jest ten FS w embedded Linuksie).

--
regards,
Jakub Piotr Cłapa