firefox3

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Nie, 16 Mar 2008, 15:12:00 CET

On Sun, Mar 16, 2008 at 12:57:51PM +0100, Grzegorz Sójka wrote:

> Co do ostrożności to pewnie masz rację - nigdy za wiele. Co do dochodów
> to prosił bym o wyjaśnienie najlepiej na jakimś przykładzie w jaki
> sposób praca nad pisaniem specy do darmowej dystrybucji limuxa może być
> dochodowa. Jakoś nie bardzo mogę to sobie wyobrazić.
bardzo prosto:
- płacą mi za konkretną usługę która działa.
- usługa działa dlatego że uruchomiłem/skonfigurowałem jakiś program
- aby nie komplikować sobie życia przy kolejnym wdrażaniu tej "usługi" -
  program został spaczkowany i leży w cvs-ie. Więc kolejne jej wdrożenie
  zajmie mi nie 2 godziny ale 15 minut ;)

Tak więc - bezpośrednio na "pld" w żaden sposób nie zarabiam. Pośrednio
- owszem - w wolnym czasie który zaoszczędziłem dzięki temu że usługa
jest gotowa do kolejnego wdrożenia ;) Co więcej - zarabiam także na
wdrażeniu usług które ktoś inny (tm) "spaczkował".

Konkretny przykład? Ot - z ostatniego bodajze miesiąca - dodanie
możliwości bootowania pld z podaniem mu root-a poprzez LABEL albo UUID.
Potrzebne było w jednym miejscu - a już kilkanaście dni później bardzo
ułatwiło mi życie w innym miejscu.

Przykład może nie do końca fortunny, bo w innych dystrybucjach często
już taka obsługa jest, ale - gdyby nie było - całość zajęła by mi 2 razy
więcej czasu.

> To czy gnome jest niszowe czy nie nie ma tu za wiele do rzeczy. Moim
> zdaniem najrozsądniej jest dostosować się do większości userów. W tym
> wypadku pytanie które należy zadać to "czy większość użytkowników PLD
> używa gnome". Takie stwierdzenie nie wydaje się być prawdziwe.
Nie, nie. PLD z założenia nie jest "dla użytkowników". PLD jest dla
developerów.
Skoro są używający gnome developerzy, oraz ci nieużywający gnome
developerzy nie mają nic przeciwko kilku dodatkowym bibliotekom z
którymi niektóre aplikacje są dodatkowo skompilowane(bo gdyby mieli to
by poprawili te aplikacje tak by część używająca gnome dawała się bez
szkody wydzielić do osobnego pakietu) - to znak że obsługa gnome musi
zostać. I tyle.

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
Linux && Unix && Network administrator