firefox3

Arkadiusz Miskiewicz arekm w maven.pl
Pon, 17 Mar 2008, 10:30:11 CET

On Monday 17 of March 2008, Cezary Krzyzanowski wrote:

> Hm, pytając zupełnie retorycznie -- dlaczego tak adamantowo
> przeciwstawiasz się takim rozwiązaniom? Jeśli odwołać się do filozofii
> PLD, czyli każdy robi sobie, to dlaczego, gdyby ktoś™ zrobił takiego
> speca/bconda nie miało by to wylądować na ftpie?

Dlatego, że to na mojej głowie jest przenoszenie ftpowych paczek (dla th).

> Co szkodzi, nawet jak
> ktoś nie będzie updatował, że na ftpie będą leżeć firefox 'normalny' w
> wersji nowszej i firefox-gtk nie updatowany w wersji starszej?

Zasada jest taka, że jeśli paczka kiedykolwiek pojawiła się main to staram się
by nie było sytuacji, że taka paczka nagle z main znika.

Co teraz gdy pojawią się błędy security? Nadal dziurawa stara paczka ma leżeć
w main?

> Widziałem takie rozwiązania -- daleko nie szukać, wszystkie debiany z
> Ubuntu na czele, mają w repo paczki 'normalne' i gtk dla lżejszych
> rozwiązań, choćby Xubuntu. My oczywiście nie chcemy robić Xubuntu i nie
> to proponuje, ale jak wspomniany wyżej ktoś™ zrobi, to czemu nie
> pozwolić?

Jeśli chce zrobić i będzie pilnował aktualności paczki to czemu nie ale wątpie
by tak się działo. Przykład - co jakiś czas ktoś puści mniej popularne moduły
do kernela na buildery... ale potem już o tym zapomina i ja chcąc wrzucić
nowy kernel muszę za ktosia robić ciągłe aktualizacje, poprawki budowania
itd.

Alternatywą jest usunięcie takiej paczki z main czego robić nie chcę (o czym
pisałem wyżej).

> Z drugiej strony mam wrażenie, że PLD ma jednak więcej użytkowników KDE,
> to po co wspieramy GNOME, skoro *w porównaniu* w PLD jest niszowe?

Ponieważ mamy developerów używających gnome i to wystarczy.

Niech ktoś udowodni, że dodanie supportu do gnome w jakimś pakiecie powoduje
zauważalne spowolnienie programu bądź zauważalne zwiększenie zużycia pamięci
to się zastanowimy nad konkretnym przypadkiem.