Samba i kodowanie polskich znaków

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Czw, 20 Mar 2008, 23:55:38 CET

Osóbka znana jako Grzegorz, wystukała:

> Tia...
> Nie mogę zrozumieć jakie są zależności pomiędzy ustawieniami na kliencie
> i na serwerze a podłączaniem zasobów smb/cifs przy pomocy:
> mount(smbmount) - mc - konqueror - smbclient - montowanie w XP. I to
> wszystko jeszcze w zależności od tego czy podłączam zasoby z samby czy
> XP...
> I jak skonfigurować sambę na dwu komputerach które podałem w przykładzie
> tak żeby wszyscy wszędzie widzieli prawidłowo polskie znaki.
>
> Dokładnie to jest tak.
> Jest sobie... powiedzmy "serwer" z sambą.
> [...]
Serwer:
        dos charset = 852
        display charset = UTF8
        unix charset = UTF8

Klient:
   dos charset = 852
   unix charset = UTF8

Na kliencie pod konq, OK
Na serwerze koduje się w UTF8, a lokalnie jest ISO8859-2 więc u mnie do
opcji montowania:
mount -tsmbfs -o iocharset=iso8859-2,codepage=utf8 //serwer/zasob katalog

i działa ;-)

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl
Na pytanie *Która godzina?* chciałem zainstalować rdate... (/me 18.05.2004)