Th x86_64 & i686

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Sob, 29 Mar 2008, 18:13:17 CET

Trzeci sposób to multilib. Aktywujesz w poldku źródła dla architektury i686 a
potem to już tylko:
# poldek -u mozilla-firefox -n th-i686
i np. 32bitowy flash.
Wady: Upgredy nie do końca chcą działać. Ale jeśli juz będziesz wiedział jak
to się przyzwyczaisz;) Generalnie to:
# poldek --upgrade-dist -n th-i686 -n th -Oparticle_install=no
powinno załatwić sprawę (w sensie, że na tą chwilę działa ale kto wie co się
stanei w przyszłości;)).

Jest i 4 sposób. Tak samo aktywujesz multilib tylko, że zamiast 32bitowego
firefoxa instalujesz normalnie 64 oraz nspluginwrapper.
Potem instalujesz np. 32 bitowego flasha i odpalasz jednorazowo jakoś tam
nspluginwrapper. Potem już normalnie cieszysz się ff i flashem.
Ja używam tego rozwiązania.
Wady: Jak powyżej plus czasem trzeba odpalić po updejcie nspluginwrapper
ponownie (bo musi wtyczke uaktualnić).

Osobiście najmniej polecam chroot'a... strasznie dużo zabawy i ja nie
obszedłem nigdy ograniczenia nie możności przypisania w przeglądarce
otwieranego pliku do aplikacji 64 bitowej (może/pewnie się da ale ja nie wiem
jak). Przykładowo jeśli chciałem otworzyć pdf w kpdf to... to nie wiedziałem
jak. Musiałem doinstalwoać wersję 32 bitową.

IMO 2,3,4 są ok. Każyd ma swoje wady i zalety.
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic