[Th] Bezbolesne przejście na UTF-8 ?

Lukasz Glebicki lukaszgl w post.pl
Sob, 29 Mar 2008, 23:53:27 CET

On Saturday 29 of March 2008, Łukasz Maśko wrote:
> Witam.
> Na wstępie napiszę, że wiem, co i gdzie przestawić, żeby system działał w
> kodowaniu UTF-8, więc nie w tym problem.
>
> Chodzi mi o to, czy istnieje prosty sposób przejścia z ISO8859-2 na UTF-8 w
> momencie, gdy mam w katalogu domowym pliki o nazwach zawierających polskie
> znaki, zapisane właśnie w tym pierwszym kodowaniu? W sytuacji tej głupieje
> zarówno terminal (wyświetla krzaki w nazwach), jak i np. KDE - ikony na
> pulpicie miały opisy z krzakami).

Prostego sposobu nie ma i w zasadzie jeżeli całe życie stosowałeś ISO, to
możesz mieć pewne problemy z niektórymi plikami oraz zawartością kodowaną w
ISO-8859-2.

> terminalu, jeśli zdalny komputer działa w ISO?

W kdeowej konsoli możesz ustawić "kodowanie" i ja tak pracuje na systemach
gdzie mam UTF8.

pozdrawiam
--
Łukasz Głębicki  mail/rot13:yhxnfmty w cbfg.cy  PLD/Linux Team
gg:246267    Linux Registered User #318551   blekot:{irc,skype}