[Th] Bezbolesne przejście na UTF-8 ?

Wojtek Grabowski w-grab w o2.pl
Nie, 30 Mar 2008, 22:52:42 CEST

Dnia 30.03.2008 22:34 SÅ‚awomir Paszkiewicz popełnił(a):
> Na pewno? Jesli masz glibc-localedb-all i poprawnie ustawione locale, to
> man *MUSI* poprawnie wyswietlac.
> Moze masz starego mana? No ale hmm, w Th jest ten, ktory poprawnie
> wyswietla..
> Sprawdz jeszcze raz czy na pewno masz tak, jak trzeba...
> Ten opis sprawdzalem na kilku maszynach. Przed zrobieniem 'man foo' daj
> 'locale' i zobaczy co wypisuje.

$ locale
LANG=pl_PL.UTF-8
LC_CTYPE="pl_PL.UTF-8"
LC_NUMERIC="pl_PL.UTF-8"
LC_TIME="pl_PL.UTF-8"
LC_COLLATE="pl_PL.UTF-8"
LC_MONETARY="pl_PL.UTF-8"
LC_MESSAGES="pl_PL.UTF-8"
LC_PAPER="pl_PL.UTF-8"
LC_NAME="pl_PL.UTF-8"
LC_ADDRESS="pl_PL.UTF-8"
LC_TELEPHONE="pl_PL.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="pl_PL.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="pl_PL.UTF-8"
LC_ALL=

$ man ls
XXX
XXX $WARNING: old character encoding and/or character set
XXX
LS(1)                     NarzĂŞdzia plikowe GNU 4.0l                     LS(1)

NAZWA
       ls â listuje zawartoœÌ katalogu

$ rpm -qa |grep locale
glibc-localedb-all-2.7-14.i686

Pliki console i i18n zrobione wg strony - żadnych literówek etc.

Problem jest tylko z man oraz zauważyłem, że po wpisaniu w konsoli paru polskich
znaków (wyświetlają się ok) użycie backspace kasuje nie tylko te znaki ale też
"zżera" znak zachęty i nazwę hosta - tym więcej da się skasować im więcej
ogonków wprowadziłem w danym wierszu.

Pozdrawiam i dzięki za odp