[TH] Zmiana architektury i686 -> x86_64 - Kłopoty z oknami w KDE 3.5 - brak dekoracji

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Czw, 27 Lis 2008, 10:56:43 CET

Dnia czwartek, 27 listopada 2008, Daniel Dawid Majewski napisał:
> Ostatnio przenosiłem system z 32 do 64 bit i większość pakietów była
> odinstalowywana  i instalowana z --nodeps --nofollow. Po wszystkim w
> KDE, nawet na koncie nowo utworzonego użytkownika wszystko cacy, tylko z
> oknami nie da się pracować.
> Czy ktoś spotkał się z takimi objawami :
> - Brak dekoracji okien z paskami tytułowymi (w kcontrol są dostępne
> Plastic i KDE2 do wyboru i wyświetlają się poprawnie w polach testowych).
> - wszystkie okna zapisane w sesji zlane są w jedno, brak możliwości
> focusu (kliknięcia wybierającego okno), brak możliwości edycji tekstu w
> [...]

Zakładam, że kdebase-desktop jest zainstalowany? Wygląda, jakby nie
uruchamiał się kwin. Spróbuj zrobić tak:

1. Zainstaluj xterm, jeślijeszcze nie masz i w ~/.Xclients wpisz:
xterm & exec startkde
2. Odpal X-y. Spróbuj nie stracić focusa z okienka xterma.
3. Jeśli się uda utrzymać klawiaturę w xtermie, to po starcie wszystkiego
odpal w nim kwin --replace &
4. Po zamknięciu X-ów wywal z ~/.Xclients tą część uruchamiającą xterm-a.
Powinno być już OK.

Jeśli nie powiedzie się punkt 3, to możesz spróbować wpisać do ~/.Xclients
takie coś: startkde & exec kwin
Jeśli wystartuje poprawnie, to zamknij X-y w .Xclients wpisz tylko (jak
poprzednio) exec startkde. Pamiętaj, że ~/.Xclients musi mieć prawa do
wykonania (jeśli go jeszcze nie masz).