Sprzęt do PLD

sylwek gruszex w gmail.com
Śro, 10 Wrz 2008, 16:50:04 CEST

On Monday 01 of September 2008 18:12:04 Bartłomiej Zimoń wrote:
> Ps. najnowsze stery xorg-drivers-video-nvidia i intel i najnowszy testowy
> xorg server zle dziala: intel - obcina czcionki (ogonki) na i915
> ati - nie uruchamiaja sie gry pod wine.
> nie radze aktualizowac xservera :>

No i nie działa mi ten Radeon ale tylko w PLD, w Suse działa ale bez
akceleracji (tylko że instalowałem drivery nie z paczki tylko ze strony ATI) a
na Ubuntu działa z akceleracją, specjaljnie to Ubuntu zainstalowałem żeby
sprawdzić.

Na Th mam taki efekt: obraz jest czarny, nic nie widać, jak się przełączam z
powrotem do trybu tekstowego to ekran dalej pozostaje czarny ale po omacku
mogę sobie wpisać reboot -n i świetnie się przy tym bawić :-/

 # cat /var/log/Xorg.0.log | grep WW
 (WW) fglrx(0): board is an unknown third party board, chipset is supported
 (WW) fglrx(0): Only one display is connnected,so single mode is enabled
 # cat /var/log/Xorg.0.log | grep EE

Jak raz zainstalowałem kernel-grsecurity to nagle zaczęło działać ale też bez
akceleracji, podobnie jak na Suse. Dziwne to było bo nie ma w ogóle modułu
fglrx dla tego kernela (najpierw próbowałem modprobe fglrx a potem szukałem w
odp. katalogu), nie wiem z jakiego modułu to korzystało ale wyświetlało
cokolwiek. A ustawienie w xorg.conf Driver "vesa" nie działa, nie pamiętam ale
albo "no screens found" albo coś że "no valid modes found". Ustawienie drivera
na "radeonhd" daje efekt "no devices found".

Zwariuję,
Sylwester Gruszka