[OT] Jaki software do konfiguracji sieci (laptop) - wicd

Pią, 26 Wrz 2008, 17:17:55 CEST

On Friday 26 of September 2008, Łukasz Maśko wrote:
> [...]
> przewodowymi). (...)  aby się połączyć, muszę za każdym
> razem albo  ręcznie grzebać w skryptach/konfigach, albo wprost ręcznie
> klepać komendy z konsoli. Zacząłem rozglądać się za jakimś przyjemnym,
> okienkowym zarządcą sieci, który mógłby siedzieć w trayu (KDE) i - jeśli
> potrzeba - pomóc.

> Sprawdziłem wicd i NetworkManagera (...)  wszystko chcą robić same. A
> najważniejsze jest to, że obydwa przy starcie od razu majstrują coś (...)
> Zwykle oznacza to, że sieć jest rozłączana,  a potem łączona na nowo.

teraz nie mam jak sparwdzić (th) ale ZTCP wicd da się tak skonfigurować aby
przy starcie nie robił nic.

> Tylko po co? Nie zawsze używam X-ów, więc
> korzystam ze standardowych skryptów startowych, które w znanych mi
> lokalizacjach "standardowych" działają bez pudła.

Do uruchamiania wicd nie musisz mieć xów. Wystarczy tylko go skonfigurować
spod xów raz.

> Ale to przecież nie
> oznacza, że jak odpalam X-y to chcę, żeby sieć mi się przekonfigurowywała.
> Ale na to da się zaradzić - używać wtedy, kiedy trzeba. Niby.
> Już prawie się zdecydowałem na to, że będę sobie używał w razie potrzeby
> knetworkmanagera. Ale to cholerstwo, zamiast na starcie zrobić ifdown wlan0

Wydajej mi się że w wicd można skonfigurować jakie skrypty startowe mają być
uruchamiane , nie testowałem tego bo nie potrzebowałem i sądze żę ta
funkcjonalność jest niebezpieczna i niepotrzebna.

> (co by ubiło dhcpcd i wpa_supplicanta) to jedyne co robi to
> rozkonfigurowuje sieć jakby za pomocą iwconfig i ifconfig (wiem, że to robi
> tak na prawdę demon, ale efekt jest taki sam), po czym i tak nie może się
> nigdzie połączyć, bo wpa_supplicant i dhcpcd ciągle siedzą na tym
> interfejsie. A na pewno chodzą, bo nawet jak się nie uda połączyć z jakąś
> siecią, to skrypty startowe je uruchamiają. Więc tak czy inaczej trzeba
> zrobić ifdown wlan0 i dopiero potem działać.

> Czy jest jakieś normalnie działające narzędzie do tego celu pod KDE?

Dla mnie to czego oczekujesz nie jest normalne (w sensie powszechne) - stąd
pewnie problemy :)

Czemu nie wyłączysz skryptów interfejsów w PLD, skonfigurujesz wicd i
pozwolisz mu działać zawsze ?

--
Mateusz Korniak
"(...) mam brata - poważny, domator, liczykrupa, hipokryta, pobożniś,