[OT] Jaki software do konfiguracji sieci (laptop) - wicd

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Pią, 26 Wrz 2008, 18:19:21 CEST

Pewnego dnia wpadła wieść od Mateusz Korniak i powiedziała :
> Do uruchamiania wicd nie musisz mieć xów. Wystarczy tylko go
> skonfigurować spod xów raz. Wydajej mi się że w wicd można
> skonfigurować jakie skrypty startowe mają być uruchamiane , nie
> testowałem tego bo nie potrzebowałem i sądze żę ta funkcjonalność
> jest niebezpieczna i niepotrzebna.
wicd ogólnie byłby ok (podzielony na daemona i użytkową), gdyby nie to
że jest w całości w pythonie, co pogarsza jego szybkość. Mi nie udało
się dociec, dlaczego tak jest :
# service wicd status
wicd zabity ale podsystem zablokowany
Ogólnie wicd to koncepcja programistyczna praktyczna, ale autorowi
zabrakło umiejętności posługiwania się C/C++...

Jest jeszcze wlassistant (Wireless assistant), który działa mi
wyśmienicie, jednak tylko dla sieci bezprzewodowych. Ma coś jeszcze, co
mnie urzekło - jeśli odpalić go z konsoli, to wypisuje co dokładnie robi
(iwlconfig itp), co jest pomocne w pisaniu własnych skryptów shellowych...

--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski