Xorg na karcie intel i wygaszenia

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 16 Sie 2009, 21:30:05 CEST

On Sun, Aug 16, 2009 at 02:03:13PM +0200, Daniel Mróz wrote:
> Po ostatnim wygaszeniu w logach nie ma nic oprócz warninga "drmDropMaster
> failed: Invalid argument" (nie wiem czy pojawia się on w momencie
> wygaszenia).
Sprawdziłem. Warning ten pojawia się przy przełączeniu na konsolę
tekstową po wygaszeniu, zatem raczej nie ma z nim nic wspólnego.

> Poprzednie kwiatki zdarzyły się kiedy miałem pilną robotę i
> niestety nie miałem czasu żeby zaglądać do logów. Jak tylko skończy mi
> się robić to co teraz zapuściłem (minie jeszcze kilka godzin) wywołam
> parę takich crashy i zobaczę czy pojawi się coś nowego.
Crashe pojawiły się nie tylko przy zabawie w konsoli lecz także
np. podczas zmiany tapety w KDE4. Nie wiem już jak mogę to zdiagnozować.
W logach Xorg i dmesgu cisza. Sprawdziłem też czy przypadkiem mi sie
automagicznie nie uaktywnia sprzętowe przełączanie wyjścia.
Doszły także nowe objawy. Czasami zamiast black-screena mam blue-screen
lub white-screen. Po przełączeniu na konsolę i spowrotem jest już
black-screen.
Na szybko pomaga suspend i wybudzenie. Karta graficzna jest wtedy
resetowana i obraz się pojawia. Może to jednak problem sprzetowy.

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn