[Th] Grafika Intela + EXA + antyaliasing fontów = problem z wyświetlaniem skype i vbox

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Pią, 9 Sty 2009, 14:32:43 CET

Dnia piątek 09 stycznia 2009, Łukasz Maśko napisał:
> Kiedyś raportowałem problemy z działaniem skype/virtualbox-a na moim
> sprzęcie. Chodziło o kombinację Intel + EXA. Po prostu nie były wyświetlane
> niektóre znaki i ikony (właściwie większość):
> http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/screen_exa.jpg
> Pomaga przełączenie się na XAA, ale - jak wiadomo - to proszenie się o
> kłopoty w przyszłości, bo XAA zostanie kiedyś wywalone z drivera.

Mam to samo, GMA945+EXA, ale ciekawe, że VirtualBox akurat działa - może
dlatego, że wersja binarna ma statycznie wkompilowane Qt4? W Psi już problem
występuje, ale na szczęście pamiętam gdzie są które przyciski, a innych
programów na Qt4 nie używam... Tak w ogóle, czy coś nie na Qt4 też ma ten
problem?

> Dzisiaj zrobiłem update sterownika do najnowszej deweloperskiej wersji
> 2.5.99 (z TH-test). Problem dalej jest. Zaparłem się, że znajdę winnego, bo
> na czystym koncie było OK. No i znalazłem, przynajmniej mniej więcej.

Ostrożnie z tym deweloperskim, przez ostatnie dwa tygodnie zrobiło się z niego
pole minowe, cholernie niestabilny.

> Wyłączenie tej funkcji - i od razu jest spokój. Tylko, że wtedy ekran
> wygląda okropnie i mało czytelnie przez ząbkowane literki :-/
>
> Czym to jest spowodowane? Błąd w sterowniku intela (mam najnowszy, ale to
> się ciągnie od bardzo długiego czasu) czy też to kwestia ciągłego braku
> GEM-a w kernelu (teraz mam 2.6.27.10)? Co radzicie na tą okazję?

U mnie się popsuło przy jednoczesnym upgrade Qt4 i Xów razem ze sterownikiem,
ale nie pamiętam już z jakich wersji na jakie. Zastanawiam się, czy to nie
jest wina całej tej kombinacji...

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl