Ciekawostka, czyli duchy w systemie

Daniel Dawid Majewski doctorque w o2.pl
Wto, 30 Cze 2009, 09:42:01 CEST

Pewnego dnia wpadła wieść od Łukasz Maśko i powiedziała :
> Właśnie nie widzę. Bo - jeśli dobrze to rozumiem - to powyżej mówi mniej
> więcej tyle, że "urządzenie" /dev/root.old jest podmontowane do katalogu
> /initrd. To oczywiście nie zmienia mojej sytuacji, bo w /dev takiego pliku
> nie ma (pewnie został przykryty przez udev-a). Czy właśnie dlatego nie
> można tego odmontować?

Hmmm... U mnie jest tak (konto root, na luserze lsof milczy) :
# find /initrd -exec fuser '{}' ';'
/initrd:               968rc
/initrd/sbin/v86d:     968e
/initrd/dev/mem:       968m
/initrd/dev/zero:      968m
# lsof | grep initrd
v86d       968       root  cwd       DIR                1,0          32         64 /initrd
v86d       968       root  rtd       DIR                1,0          32         64 /initrd
v86d       968       root  txt       REG                1,0       94936        352 /initrd/sbin/v86d
v86d       968       root  mem       CHR                1,1                  98896 /initrd/dev/mem
v86d       968       root  mem       CHR                1,5                  98928 /initrd/dev/zero
# umount /initrd
umount: /initrd: device is busy.
        (In some cases useful info about processes that use
         the device is found by lsof(8) or fuser(1))
# killall v86d
# umount /initrd
# cat /proc/mounts | grep initrd
#