Ciekawostka, czyli duchy w systemie

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 30 Cze 2009, 09:52:14 CEST

Dnia wtorek, 30 czerwca 2009, Daniel Dawid Majewski napisał:
[...]
> Hmmm... U mnie jest tak (konto root, na luserze lsof milczy) :
> # find /initrd -exec fuser '{}' ';'
> /initrd:               968rc
> /initrd/sbin/v86d:     968e
> /initrd/dev/mem:       968m
> /initrd/dev/zero:      968m
> # lsof | grep initrd
> v86d       968       root  cwd       DIR                1,0          32
>       64 /initrd v86d       968       root  rtd       DIR
> 1,0          32         64 /initrd v86d       968       root  txt
> REG                1,0       94936        352 /initrd/sbin/v86d v86d
> [...]

Nie używam na ten maszynie uvesafb, nie mam więc v86d. find odpalony jak u
ciebie milczy jak grób. Nie jest to coś strasznego i można z tym żyć
(podejrzewam, że jak zrobię restart to się może coś zmienić), ale ciekawi
mnie, jak toto rozgryźć na działającym systemie. W najgorszym przypadku
jutro zrobię reboot i będzie po sprawie.