Th. Xy biorą wszystko. Thinkpad T41 z Radeonem

Adam Skowroński askowron w ii.pw.edu.pl
Sob, 7 Mar 2009, 14:00:01 CET

Mam laptopa dla dziecka, IBM Thinkpad T41. Z PLD na pokładzie. Th
kdm-3.5.10-7.i686
kernel-2.6.28.6-1.i686
xorg-driver-video-ati-6.11.0-2.i686
xorg-xserver-server-1.6.0-2.i686
używam drivera radeon bo fglrx już takich staroci nie obsługuje.

Od czasu do czasu, na jakieś 5 minut serwer Xów zabiera 99% czasu
procesora. Nie można nic zrobić od strony Xów - żadne klawisze nie
działają (tylko Magic SysRq działa :-D)
Jednocześnie nie ma problemu, żeby się podłączyć prze sieć za pomocą ssh.
Po 5 minutach obciążenie schodzi i komp pracuje dalej normalnie.
Sytuacja jest powtarzana za jakiś czas.

Aplikacje które mam uruchomione to: KDE 3.5.
Nic innego specjalnego nie ma. Żadnych compizów i innych wodotrysków.

W logach nie znalazłem niczego ciekawego.
Jak mogę zacząć śledzić problem? Gdzie szukać?

Dzięki z góry za wszelkie wskazówki.

PS. Poniżej fragment xorg.con

Section "Device"

        Identifier  "aticonfig-d"
        Driver      "radeon"
        Option      "BusType" "PCI"
        Option      "VideoOverlay" "on"
        Option      "MonitorLayout" "AUTO, CRT"
        Option      "DesktopSetup" "0x00000100"
        Option      "EnableMonitor" "lvds,crt1"
        Option      "ForceMonitors" "lvds,crt1"
        Option      "AGPMode" "4"
        Option      "AGPFastWrite" "True"
        Option      "EnablePageFlip" "True"
        Option      "RenderAccel" "on"
        Option      "AccelMethod" "XXA" #"EXA" #or XXA
        Option      "DynamicClocks" "on"
        Option      "BIOSHotkeys" "on"
        Option      "MergedFB" "true"
        Option          "ModeDebug" "true"
EndSection

--
Adam Skowroński                  * Zawsze można ZU powiedzieć, że
tytus w oldfield.org.pl            * konsola to takie G*du-G*du z