Th: jak użyć fcgi + php + suphp? :)

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Wto, 15 Wrz 2009, 20:25:53 CEST

Jacek Osiecki wrote:
> Witam,
>
> Poinstalowałem niby to co jest wymagane, ale... nijak nie wiem co zrobić
> żeby to fcgi zadziałało :(

przyklad z mojego serwerka. apache w trybie prefork.
no prawada nie z paczek pld'owych tylko ze zrodelek, ale mysle ze nie
powinno byc problemow z ta konfiguracja na rpm'owym.
no i AC a nie TH, ale to tez nie ma znaczenia :)

ponizej masz w sumie wszytko co potrzebne do odpalenia php w trybie
fastcgi na prawach danego usera z jego wlasna konfiguracja php.ini

przyklad okrojony ze zbednych w tym przykladzie zabezpieczen i ustawien.

# najpierw musisz zaladowac i skonfigurowac modul fastcgi:

LoadModule 	fastcgi_module   modules/mod_fastcgi.so
FastCgiWrapper  On
FastCgiConfig -idle-timeout 30 -killInterval 30 /
               -pass-header HTTP_AUTHORIZATION /
               -updateInterval 20
FastCgiIpcDir  /tmp/fcgi_ipc/
AddHandler     fastcgi-script .fcgi
Action         application/x-httpd-php5 /php5.fcgi

# potem umozliwic apachowi dostep do katalogu
# z wrapperami odpalajcymi php
<Directory /var/phpexec>
    Order Deny,Allow
    Allow from all
</Directory>

# przykladowa najprostsza definicja vhosta
<VirtualHost xxx.xx.xx.xx>
   ServerName "costam.com"
   DocumentRoot /home/user/public_html

   ScriptAlias /php5.fcgi "/var/phpexec/user/php5.fcgi"
   AddType application/x-httpd-php5 .php
   SuexecUserGroup user users

   <Directory /home/user/public_html>
         Order Deny,Allow
         Allow from all
   </Directory>
</VirtualHost>

# przykladowa tresc warppera odpalajacego PHP

# cat /var/phpexec/user/php5.fcgi

!/bin/sh
PHP_FCGI_CHILDREN=4
export PHP_FCGI_CHILDREN
PHP_FCGI_MAX_REQUESTS=3000
export PHP_FCGI_MAX_REQUESTS
exec /usr/bin/php.fcgi -c /var/phpexec/user/php.ini

--
  -[ Arkadiusz Rdest  | net and sys admin ]-
  -[ Learn the facts and make up your own ]-