Numerologia - Re: [Ac] problem z NFS

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Czw, 5 Sie 2010, 11:37:33 CEST

On Thu, 5 Aug 2010, Arkadiusz Chomicki wrote:
> Tomek miał wizję PLD, czy to coś złego?

Absolutnie nic. Za to sam go bardzo ceniłem.

> Potrafił o tym mówić całą noc.

taaaa.... wiem coś o tym :D

> Chciał by dystrybucja szła w kierunku wyznaczonym przez niego, co nie
> oznaczało że nigdy nie zmieniał zdania.

Problem w tym, że dyskusja z nim pochłaniała tyle zasobów i była tak mało
rzeczowa, że nie starczało czasu na nic innego. Wystarczającym było, że w
czasie mega-wątków ruch w cvs-ie praktycznie ustawał. Na tydzień, dwa... I
nic ta dyskusja nie dawała, niestety...

> Linus też ma pełną władzę nad rozwojem kernela i jakoś nikt mu tego nie
> zabiera.

Po pierwsze - rozwój _programu_ (nim jest kernel) jest czymś kompletnie
innym niż opiekowanie się... składanką programów. W pierwszym wypadku masz
prawa autorskie i możesz rządzić tym jak tylko ci się podoba. I Linus to
robił absolutnie od początku, zresztą jest autorem od samego początku.
Każdy wchodząc tam wiedział na co się decyduje.

Po drugie - ... miałem tu coś napisać o autorytarności, rzeczowości i
sposobie rozmowy obu osób, ale się chyba powstrzymam :)

Porównanie kompletnie nieadekwatne...