pulse? audio?

Adam "Tytus" Skowronski askowron w ii.pw.edu.pl
Sob, 7 Sie 2010, 09:04:22 CEST

On Sat, 7 Aug 2010, [ISO-8859-2] Adam Skowroński wrote:

> Jak ustawić, to pulse, to chętnie sam bym się dowiedział... Ja jedynie
> zauwazyłem, ze wraz z nowym kde - kmix pozwala ustawić głosność dla
> osobnych aplikacji.
>
> p.s. napisz jaki kernel, bo troszke ich w pld jest.

Widac, ze pisalem to w stanie wzburzenia. Wieczorny seans filmowy mi nie
wyszedl :-D

Wiec jest to Th,
kernel ktory dziala to 2.6.33.5-1 (x86_64) (tu tylko amarok ma problemy i
to dopiero z drugim i kolejnymi utworami :( )
kernel przy ktorym przestalo dzialac to: kernel-2.6.34.1-3.x86_64

[]# lsmod | grep snd
snd_emu10k1x           11537  3
snd_rawmidi            18713  1 snd_emu10k1x
snd_seq_device          4739  1 snd_rawmidi
snd_ac97_codec         98154  1 snd_emu10k1x
snd_pcm                70302  2 snd_emu10k1x,snd_ac97_codec
snd_timer              20440  1 snd_pcm
snd                    58433  12
snd_emu10k1x,snd_rawmidi,snd_seq_device,snd_ac97_codec,snd_pcm,snd_timer
soundcore               5534  1 snd
ac97_bus                1068  1 snd_ac97_codec
snd_page_alloc          7123  2 snd_emu10k1x,snd_pcm

Przy okazji, zna ktos moze jakis ladny opis (architektury), ale nie RFC,
jakis z obrazkami, za co sa odpowiedzialne:
- sterownik dzwieku
- oss, ktory jest emulowany przez alse
- alsa
- pulse, ktory chyba korzysta z alsy
- phonon, ktory korzysta z pulse
- A - jeszcze jest gstreamer albo xine, z ktorego korzysta pulse.
Bo jak na to wszystko patrze, to ilosc rzeczy ktore moga sie zwalic w
dzwieku w Linuksie jest taka, ze to az cud, ze dziala.

Adam