pulse? audio?

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Sob, 7 Sie 2010, 10:03:34 CEST

W odpowiedzi na wiadomość z dnia 07.08.2010 09:04, od Adam "Tytus"
Skowronski:
> Przy okazji, zna ktos moze jakis ladny opis (architektury), ale nie RFC,
> jakis z obrazkami, za co sa odpowiedzialne:
> - sterownik dzwieku
> - oss, ktory jest emulowany przez alse
> - alsa
> - pulse, ktory chyba korzysta z alsy
> - phonon, ktory korzysta z pulse
> - A - jeszcze jest gstreamer albo xine, z ktorego korzysta pulse.
> Bo jak na to wszystko patrze, to ilosc rzeczy ktore moga sie zwalic w
> dzwieku w Linuksie jest taka, ze to az cud, ze dziala.
Z obrazkami to ja nie mam, ale tak na chłopski rozum dedukując z
zależności paczek:
- alsa to najniższy poziom, można jeszcze załadować emulację oss
- gstreamer lub xine to następny poziom, nie polecam instalacji obu
phonon-backend-{gstreamer,xine} naraz, za dużo zabawy z ustawianiem,
osobiście używam phonon-backend-xine.
- dalej w kde jest phonon jako oficjalna warstwa multimedialna.
- pulseaudio-libs to biblioteki pomocnicze dla phonon, pozostałych
pulseaudio-* osobiście nie używam. Z aplikacji bezpośrednio
korzystających z pulseaudio-libs znalazłem u siebie tylko mplayer i vlc.
--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski