Na co migrowac z PLD (upgrade PHP)?

Arkadiusz Rdest weed w punkt.pl
Pią, 20 Sie 2010, 11:56:43 CEST

Jacek Osiecki pisze:
> Witam,
>
> Co polecacie jako alternatywe dla PLD pod katem systemow serwerowych?
> Wrzucenie ot tak sobie php 5.3 w zasadzie skresla PLD z listy systemow
> nadajacych sie na serwery, musze wiec szybko znalezc cos na co mozna w
> miare bezbolesnie migrowac...
>
> Najbardziej sensownie wyglada debian - nie przepadam za nim, ale mimo
> wszystko wole nieco starsze wersje i mozliwosc powiedzenia klientom "nie
> ma tego feature'a i moze kiedys bedzie" niz "prosze przerobic wszystkie
> swoje strony, bo od jutra nie dziala polowa komend".

> [...]

przesadzasz. jakies pol roku temu zmigrowalem na PHP5.3 na serwerze WWW
z kilkoma tysiacami vhostow. glownie problemy mialy stare wersje joomli
(ale wystarczylo podmienic 3 linijki kodu i dzialaly).
warningi o deprecated (glownie o e_reg) mozna obejsc odpowiednimi
wpisami w php.ini.

pozostaja jeszcze problemy register_globals, ale to juz userzy powinni
sobie sami przepisac skrypty, wyjdzie im to nadobre, ze wzgledow
bezpieczenstwa :) (ja to obszedlem tymczasowo tak, zeznajomy programista
napisal modul do PHP + kilka linijek kodu PHP dolaczanymi do kazdego
skryptu na poziomie php.ini, ktory przepisuje odpowiednie tablice ze
zmiennymi)

ogolnie migracja nie byla bezbolesna, ale sie udala.

pomysl o tym tak,ze w ten sposob pozbywasz sie kupy starych i
nieaktulanych skrytpow php na serwerze. a im dalej bedziesz ciagnal na
PHP5.2, tym pozniej bedzie z tym wiecej roboty, bo PHP5.2 w koncu umrze
smiercia naturalna :)

--
  WeeD