Na co migrowac z PLD (upgrade PHP)?

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Pią, 20 Sie 2010, 13:27:47 CEST

Dnia Friday 20 August 2010, Jacek Osiecki napisał:
> Witam,
>
> Co polecacie jako alternatywe dla PLD pod katem systemow serwerowych?
> Wrzucenie ot tak sobie php 5.3 w zasadzie skresla PLD z listy systemow
> nadajacych sie na serwery, musze wiec szybko znalezc cos na co mozna w
> miare bezbolesnie migrowac...

Jacek, przesadzasz i zachowujesz się jak być używał PLD od wczoraj. PLD to
JEST poligon, jeśli chcesz kogoś blame, to tylko siebie.

Następnym razem jak robisz upgrade to:
1. dodaj opcję --test w poldku
2. weź łyka kawy
3. sprawdź co wypluł --test

Proste. Nie chcę żebyś odebrał to jako złośliwośc z mojej strony, ale w PLD na
prawdę TRZEBA sprawdzać co się robi na swoich maszynach. Uważam to za jeden z
dobrych nawyków administratora.

> Najbardziej sensownie wyglada debian - nie przepadam za nim, ale mimo
> wszystko wole nieco starsze wersje i mozliwosc powiedzenia klientom "nie
> ma tego feature'a i moze kiedys bedzie" niz "prosze przerobic wszystkie
> swoje strony, bo od jutra nie dziala polowa komend".

Debian ? Proszę.. u nas w biurze nawet "poprawnie" nie potrafimy wymówić "dpkg"
;-)

Fedora / CentOS jeśli już.
Ja na kilku (dosłownie na 4) maszynach produkcyjnych mam CentOS.

> Czy ktos tu juz sie przenosil z serwerami na cos innego i moglby sie
> podzielic doswiadczeniami?

Z Debiana na CentOS, klient sobie zażyczył. Migracja OS to niecały dzień
pracy, dopasowanie oprogramowania, które działało na serwerze zajęło
programistom tydzień (CentOS ma Pythona 2.4).

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski
www.blaszkowski.com
GSM: +48 600 197 207
JID: wojtosz w jabber.biz.pl