Ubijanie procesór - czyli KILL -S 9 nie działa.

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Śro, 25 Sie 2010, 15:47:06 CEST

On Wednesday 25 August 2010 15:32:20 Miesiu wrote:
>    Chciałem zamontować dysk USB ale coś jakoś mount mi zawisł.
>
>    Chcę go teraz ubić ale się nie daje.
>
>    Nawet odłączenie dysku nic nie zmienia.

Sprawdź dmesg. Zapewne coś się walnęło po stronie sprzętu i sterownik
kontrolera USB znalazł się w jakiejś niestandardowej sytuacji.

>    root     28555  0.0  0.0  16952  1008 pts/7    D+   14:31   0:00 mount

D+ to uninterruptible sleep, proces jest nieubijalny w absolutnie żaden
sposób, bo gdyby zniknął, kernel znalazłby się w stanie niedeterministycznym,
czyli zaliczyłby kernel panic. W tym przypadku to pewnie jakieś żądanie I/O
które się uwiesiło w miejscu, gdzie teoretycznie nie ma prawa tego zrobić.

>    Co więcej cały czas mam urządzenie /dev/sdf1 w systemie.  Także
>    /dev/disk/by-label/dyskusb
>
>    na nie wskazuje.  Podłączyłem inny dysk USB - ale system tak jakby
>    wogóle nie reagował
>
>    na USB.

Tym bardziej wygląda to, jakby kontroler USB ci zdurniał.

>    # Wetzel01:/var/log# tail messages
>    Aug 25 14:57:11 localhost kernel:  <6>usb 4-5.1: USB disconnect,
>    address 18
>
>    Co mogę zrobić?

Restart komputera, problem jest po stronie sprzętu, nie systemu. Żaden system
nie ma prawa działać poprawnie, gdy sprzęt tego nie robi.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl