[OT] Wirtualizacja serwera - na czym najlepiej.

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Śro, 25 Sie 2010, 20:24:30 CEST

Dzień.

  Kolejny raz muszę zmieniać maszynkę domowego szrotserwera.
Sobie wykombinowałem, że wystarczy już użerania się z kolejnymi
przeprowadzkami (było PLD na starym celeronie, teraz jest fedora na ppc).

  Wymyśliłem (geniusz), że wreszcie włożę całość w wirtualny jakiś
system i następnym razem tylko przekopiuję obrazy dysków.

  I tu zonk.
VMware nawet lubię, ale coś mi to ostatnio buntuje się (nie podnosi po
padzie hosta wirtualki, trzeba najpierw ręcznie jakieś nvramy/locki
powyrzucać).
VBoxa zdążyłem też polubić, ale oracle mi cuchnie.

  Czyli zostaje xen/qemu, których nie znam.
  Czy mogę towarzystwo naciągnąć na opinie?

P.S. Serwerek bardo tradycyjny. Postfix z przyległościami, courier-imap,
bind, ovpn.
Dhcp i firewall pewnie pójdą na hosta, bo to na moje oko lepiej na
fizycznej maszynie. A może nie?

--
WK