[OT] Wirtualizacja serwera - na czym najlepiej.

Wieslaw Kierbedz w.kier w farba.eu.org
Śro, 25 Sie 2010, 22:46:30 CEST

W dniu 25.08.2010 22:38, Grzesiek Pycia anonsuje::

> vserver ma to ładnie już zrobione w rc-skryptach, a nie spotkałem w pld
> nic takeigo do innego softu do virtualizacji dlatego pytam żeby wiedzieć
> czy jest co szukać :D.

Vserver, xen, VMware-serwer działają jako usługi systemowe, więc mają
ogólną system vide konfigurację, którą tylko zmienia się via różne klikadła.
VirtualBox działa na plikach użytkownika i sam w sobie jest klikadłem.
Ukierunkowany jest na obsługę desktopu.
A że ma również cli, to można sobie dołożyć albo usera z autostartem w
upstart/inittab albo rc-script jeżeli komuś się zachce.
--
WK