[OT] Wirtualizacja serwera - na czym najlepiej.

Jacek Osiecki joshua w hybrid.pl
Pon, 30 Sie 2010, 09:28:23 CEST

On Wed, 25 Aug 2010, Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz wrote:

> Jeśli w grę wchodzą tylko Linuksy, to może vserver? Wydajność natywna,
> mniejszy (prawie żaden?) narzut związany z działaniem hosta, ruszy na każdym
> sprzęcie, a wewnątrz vservera można zainstalować inną dystrybucję niż host.
> Nawet w repozytorium Th, jeśli hostem jest PLD, są gotowce:
> vserver-distro-alpine-0.30.216-1.pre2904.1.i686
> vserver-distro-centos-0.30.216-1.pre2904.1.i686

[...]

Hmm, brzmi bardzo fajnie.

Czy to:

http://www.pld-linux.org/Docs/Vserver

jest w miarę aktualne?

W tej chwili nasze FTP nie działa, więc nie mam za bardzo jak sprawdzić -
ale rozumiem że jest to normalnie w dystrybucji?

Na serwerach używam własnoręcznie kompilowanego kernela - nie chcę mieć w
systemie śmieci - czy to będzie problem? Czy vserver wymaga jakichś
konkretnych rzeczy wkompilowanych/dostępnych jako moduły?
Mam takie:

CONFIG_VIRTUALIZATION=y
CONFIG_VIRTIO=m
CONFIG_VIRTIO_RING=m
CONFIG_VIRTIO_PCI=m
CONFIG_VIRTIO_BALLOON=m

> Zmigrować to w razie czego można, przenosi się po prostu pliki i konfigurację.

W podanym URLu jest coś o guest PLD-AC. To jest też gdzieś w pakietach? Bo
jeden z serwerów mam na AC i pewnie niektóre starocie najlepiej by było na
takim virtualu odpalić...
W VMWare trochę nie bardzo chce mi się bawić, podejrzewam że to ma
zauważalnie większy narzut niż vserver...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua w ceti.pl GG:3828944