[OT] Wirtualizacja serwera - na czym najlepiej.

Wojciech Błaszkowski wojciech w blaszkowski.com
Pon, 30 Sie 2010, 09:37:43 CEST

Dnia Monday 30 August 2010, Jacek Osiecki napisał:
> [...]

CentOS'a odpalałem na PLD jako Vserver i ładnie śmiga (nawet z PLESK'iem w
środku).

> [...]
>
> Hmm, brzmi bardzo fajnie.
>
> Czy to:
>
> http://www.pld-linux.org/Docs/Vserver
>
> jest w miarę aktualne?

Tak. W razie potrzeby jest aktualizowane jak komuś się przyśni coś nowego.

> W tej chwili nasze FTP nie działa,

mój mirror:
ftp://pld-mirror.domainmaker.pl/

> więc nie mam za bardzo jak sprawdzić -
> ale rozumiem że jest to normalnie w dystrybucji?

Tak, jest normalnie w dystrybucji :)

> Na serwerach używam własnoręcznie kompilowanego kernela - nie chcę mieć w
> systemie śmieci - czy to będzie problem? Czy vserver wymaga jakichś
> konkretnych rzeczy wkompilowanych/dostępnych jako moduły?
> Mam takie:
>
> CONFIG_VIRTUALIZATION=y
> CONFIG_VIRTIO=m
> CONFIG_VIRTIO_RING=m
> CONFIG_VIRTIO_PCI=m
> CONFIG_VIRTIO_BALLOON=m

Ja używam kernela z FTP (standardowego PLDowego). Nie mam z nim problemów.

> W podanym URLu jest coś o guest PLD-AC. To jest też gdzieś w pakietach? Bo
> jeden z serwerów mam na AC i pewnie niektóre starocie najlepiej by było na
> takim virtualu odpalić...

Możesz budować różne gesty PLDowe, nie tylko Ac, ale także Th i Ti.

--
Pozdrawiam, Best regards, Mit freundlichen Grüßen,

Wojciech "Wojtosz" Błaszkowski
www.blaszkowski.com
GSM: +48 600 197 207
JID: wojtosz w jabber.biz.pl