[OT] Wirtualizacja serwera - na czym najlepiej.

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Pon, 30 Sie 2010, 10:36:21 CEST

On Mon, 30 Aug 2010, Jacek Osiecki wrote:
> Czy to:
>
> http://www.pld-linux.org/Docs/Vserver
>
> jest w miarę aktualne?

Tak.

> Na serwerach używam własnoręcznie kompilowanego kernela - nie chcę mieć w
> systemie śmieci - czy to będzie problem? Czy vserver wymaga jakichś
> konkretnych rzeczy wkompilowanych/dostępnych jako moduły?
> Mam takie:
>
> CONFIG_VIRTUALIZATION=y
> CONFIG_VIRTIO=m
> CONFIG_VIRTIO_RING=m
> CONFIG_VIRTIO_PCI=m
> CONFIG_VIRTIO_BALLOON=m

To nie to. To jest do parawirtualizacji.

vserverów nie ma w vanillowym konfigu. Musisz nałożyć odpowiedniego
patcha na jajco:
http://linux-vserver.org/Welcome_to_Linux-VServer.org

> W podanym URLu jest coś o guest PLD-AC. To jest też gdzieś w pakietach? Bo
> jeden z serwerów mam na AC i pewnie niektóre starocie najlepiej by było na
> takim virtualu odpalić...

Z instalacją ac nie powinno być problemów. Wystarczy podać
odpowiednie distro przy instalacji. Wszystko opisane w artykule na
wiki do którego linka podałeś wcześniej.

> W VMWare trochę nie bardzo chce mi się bawić, podejrzewam że to ma
> zauważalnie większy narzut niż vserver...

Tak. BTW vserver możesz odpalić wewnątrz gościa
parawirtualizacji/pełnej wirtualizacji. Ja przykładowo używam
vserverów wewnątrz xenU.

--
Pozdrawiam,
Paweł