Temat bumerang, czyli dialog do konfiguracji drukarek pod KDE.

Bartosz Lis bartoszl w ics.p.lodz.pl
Wto, 31 Sie 2010, 15:34:51 CEST

On Friday 12 of March 2010 21:29:31 Artur Frysiak wrote:

> [...]
>
> Coś nie tak z tym modułem albo z plikiem
> /usr/share/apps/system-config-printer-kde/system-config-printer.ui
> Może coś nie tak z PyKDE4 albo z  sip/python-sip
>
> $ sip -c . /usr/share/sip/PyKDE4/kdeui/kpushbutton.sip
> sip: /usr/share/sip/PyKDE4/kdeui/kpushbutton.sip:23: Class definition
> not allowed in a C module
>
> Nie znam się na tym :-(

Witam,

Po uaktualnieniu KDE do 4.5.0 znów nie działa konfiguracja drukarek.

W okienku systemsettings wyświetla się:

Usługa "Konfiguracja Drukarki" nie udostępnia interfejsu 'KCModule' ze słowem
kluczowym 'system-config-printer/system-config-printer.py' Ta infrastruktura
nie pozwala na tworzenie składników podanego typu.

Jednocześnie na konsoli mam  komunikaty:

systemsettings(8781)/python (plugin): Failed to import module
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/apps/system-config-printer-kde/system-config-printer-
kde.py", line 97, in <module>
    file = KStandardDirs.locate("data", "system-config-printer-kde/system-
config-printer.ui")
NameError: name 'KStandardDirs' is not defined
systemsettings(8781)/python (plugin): Failed to import module
systemsettings(8781)/kcontrol KCModuleLoader::loadModule: This module has no
valid entry symbol at all. The reason could be that it's still using
K_EXPORT_COMPONENT_FACTORY with a custom X-KDE-FactoryName which is not
supported anymore
systemsettings(8781)/kdecore (KConfigSkeleton)
KCoreConfigSkeleton::writeConfig:

Przed feralną linią w pliku /usr/share/apps/system-config-printer-kde/system-
config-printer-kde.py jest:
from PyKDE4.kdecore import *

oraz kilka innych importów. Sądzę więc, że plik
/usr/share/sip/PyKDE4/kdecore/kstandarddirs.sip powinien się był zaimportować.

Czy ktoś wie co tu jest nie tak?

--
Bartosz Lis,