Podmontowanie zasobów samby inaczej niż przez cifs?

Remigiusz 'Enleth' Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Nie, 12 Gru 2010, 12:54:51 CET

On Sunday 12 December 2010 12:25:43 Łukasz Maśko wrote:
> Nie daje się tego używać. Jednocześnie wszystko działa bardzo dobrze z
> poziomu KIO pod KDE - wpisuję jako adres ftp:// albo smb:// i jest OK. Ale
> tego można użyć wyłącznie do kopiowania danych, bo chyba żadna z aplikacji,
> nawet tych spod KDE, nie potrafi tego użyć (np. kaffeine czy kwrite).

Ależ potrafi - wszystkie aplikacje KDE działające na KIO pozwalają na wpisanie
takich adresów w oknach do otwierania i zapisywania plików i jeśli potem coś
nie działa albo działa inaczej niż z lokalnego systemu plików (nie licząc ew.
opóźnień potrzebnych na transfer, rzecz jasna), należy to zgłosić jako bug, bo
powinno.

Możesz sobie adresy po SMB, SFTP i innych protokołach sieciowych dodać do tej
listy zakładek po lewej stronie okien do operacji plikowych, najlepiej
odznaczając we właściwościach zakładki pokazywanie tylko dla jednej aplikacji.
Screen na dowód, że działa: http://enleth.com/smieci/pldusers-s1.png - otwarte
akurat SFTP, ale zakładki po FTP i CIFS (per aplikacja, nie globalne) też mam.

Używam tego codziennie i gdybym miał wskazać jeden, najważniejszy fetaure dla
którego nie zmienię KDE (a w konsekwencji, Linuksa - dla tej jednej rzeczy
czekam na programy KDE pod Windows z działającym KIO) na stacji roboczej na
cokolwiek innego, to jest właśnie to.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl